نما از دکوراسیون یک اتاق نشیمن

آشنایی با ۱۷ برند برتر در صنعت مبلمان جهان

اشتراک گذاری مطلب:

در این مقاله به معرفی 17 شرکت بزرگ در صنعت مبلمان جهان و ارزش آنها می پردازیم. در این لیست از یاهو فاینانس، معیار سنجش در این مقاله بر اساس ارزش کمپانی‌ها در بازار سهام می باشد. بازار جهانی مبلمان یک صنعت پویا و به شدت رقابتی است که بازیگران مختلفی از شرکت‌های کوچک و محلی گرفته تا شرکت‌های چند ملیتی بزرگ دارد.
فهرست مطالب

طبق آمار Statista ، ارزش بازار جهانی مبلمان در سال 2022 به 557 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2027 به طور پیوسته به بیش از 650.7 میلیارد دلار افزایش یابد. چندین بازیگر بزرگ صنعت در حال گسترش فعالیت های خود هستند. به عنوان مثال، در سال 2022، شرکت Ashley Furniture کار بر روی مرکز 50000 فوت مربعی(۴۶۴۵ متر مربع) خود در آرکادیا آغاز کرد، در حالی که IKEA با افزایش تعداد فروشگاه‌ها خود در کشورهایی مانند هند، چین و فیلیپین در حال ورود به بازار آسیایی است.
پس از شیوع کووید-19، با کار بیشتر افراد از خانه و گذراندن زمان بیشتری در داخل خانه، تقاضا برای مبلمان اداری خانگی و همچنین مبلمان برای مکان‌های تفریحی و استراحت در خانه افزایش یافته است. با افزایش تجارت الکترونیک و فروش آنلاین، بسیاری از فروشندگان مبلمان سرمایه گذاری خود را در فناوری افزایش دادند. به عنوان مثال، IKEA، غول مبلمان سوئدی که به تجربه خرید لذت بخش در فروشگاه‌های خود شناخته شده است، اکنون این تجربه را از طریق IKEA Place به دنیای مجازی می‌برد.

با ارزش ترین شرکت های مبلمان در جهان چکار انجام می‌دهند؟

شرکت‌هایی مانند Honeywell International و MillerKnoll در حال حاضر طرح‌هایی با توان فعال(محصولات برقی) و دارای قابلیت تنظیم ارائه می‌دهند. در آینده ممکن است شاهد همکاری بیشتر این شرکت های مبلمان با شرکت های فناوری برای ارائه محصولات مبلمان با تکنولوژی بالا به مشتریان باشیم. به عنوان مثال، ال‌جی اخیراً از مبلمان Puricare Aero خود رونمایی کرده است، میزی که به عنوان یک تصفیه‌کننده هوا با ویژگی نورپردازی خلق و خو عمل می‌کند. علاوه بر این، MillerKnoll با Logitech ، تولید کننده لوازم جانبی کامپیوتر، برای ایجاد یک صندلی بازی به نام Vantum همکاری کرد. تحقیقات این شرکت فناوری، تولیدکننده مبلمان را قادر ساخت تا نقاط دردسر ساز برای مشتری را شناسایی کند و یک محصول تخصصی ایجاد کند.
مانند بسیاری از صنایع دیگر، صنعت مبلمان تمرکز خود را بر روی اقدامات پایداری محیط زیست بیشتر کرده است. که در این زمینه تحولات مثبتی نیز رخ داده است، به عنوان مثال شرکت ویلیامز-سونوما که قصد دارد تا پایان سال 2023 میلادی 6 میلیون درخت بکارد و شرکت La-Z-Boy اولین گزارش ESG خود را منتشر کرد.

ESG شاخصی است که نام آن از ترکیب سه حرف اول کلمات محیط زیست (Environment) و دغدغه‌های اجتماعی (Social) و حاکمیت شرکتی (Governance) ساخته شده، و معیاری برای سنجش جنبه‌هایی از فعالیت شرکت‌ها و کسب و کارها است که در گزارش‌های اقتصادی و مالی متعارف، کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

مصرف کنندگان همچنین مایل به خرید محصولات سازگار با محیط زیست هستند، همانطور که این واقعیت نشان می دهد که غول مبلمان هندی Godrej Interio توانست 47 درصد از درآمد خود را از محصولات سازگار با محیط زیست در سال مالی 23 به دست آورد.
Statista گزارش می دهد که از نظر درآمد، بازار مبلمان ایالات متحده بزرگترین بازار در جهان بود و درآمدی بالغ بر 226.78 میلیارد دلار در سال 2021 داشت. همچنین خواهید دید که اکثر شرکت های موجود در لیست ما از ایالات متحده هستند. IKEA مستقر در سوئد بزرگترین شرکت مبلمان در جهان است و در عین حال پیشرو در بخش Ready to Assemble است، در حالی که شرکت های ایتالیایی مانند Natuzzi، SpA در بخش بازار لوکس محبوب هستند.

با ارزش ترین شرکت های مبلمان در جهان

در پایین لیست ۱۷ شرکت بزرگ در صنعت مبلمان را می بینید که به

۱۷. شرکت HNI

ارزش تخمینی بازار: 1.80 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021: 1.2 میلیارد دلار

HNI Corporation یک شرکت مبلمان مستقر در ایالات متحده است. این شرکت محصولات مبلمان اداری و مسکونی، از جمله سیستم‌های مبلمان ایستاده، صندلی، انبار، محصولات معماری، مجموعه کاملی از شومینه‌های چوبی، گازی، با سوخت گلوله‌ای و برقی و غیره را ارائه می‌دهد. HNI Corporation مجموعه‌ای از برندهایی هم برای محصولات تجاری و هم برای محصولات مسکونی . این برندها عبارتند از The HON Company، Design Public Group، OFM، Heat & Glo، Quadra-Fire، SimpliFire و بسیاری دیگر.
ارزش تخمینی بازار: 1.65 میلیارد دلار
درآمد سالانه 2021:1.1 میلیارد دلار

۱۶. Nebraska Furniture Mart

ارزش تخمینی بازار: 1.80 میلیارد دلار

درآمد سالانه ۲۰۲۱: 1.2 میلیارد دلار

Nebraska Furniture Mart که در سال 1937 تأسیس شد، یک خرده فروش مبلمان و دکور خانه است. این شرکت مبلمان اداری و مسکونی را ارائه می دهد. دسته بندی محصولات شامل دکوراسیون منزل، بهبود خانه، لوازم الکترونیکی چند رسانه ای، لوازم الکترونیکی، محصولات آشپزخانه و ناهارخوری و مبلمان فضای باز است. Nebraska Furniture Mart در مجموع دارای 5 فروشگاه در نبراسکا، تگزاس، کانزاس سیتی و آیووا است.

۱۵. Bob’s Discount Furniture

ارزش تخمینی بازار: 1.80 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021:1.2 میلیارد دلار

دفتر مرکزی Bob’s Discount Furniture که در منچستر، کانکتیکات، ایالات متحده واقع شده است، یک خرده فروش مبلمان خانگی است که مبل، میز و میز، چهارپایه، تشک، مجموعه اتاق غذاخوری، لهجه خانه، کابینت، مراکز سرگرمی و غیره را ارائه می دهد. مبلمان تخفیفان Bob بیش از 160 فروشگاه دارد. در 24 ایالت و منطقه در ایالات متحده. کالیفرنیا با 27 فروشگاه، بیشترین مکان را برای مبلمان تخفیف دار باب در ایالات متحده دارد.

۱۴. Raymour & Flanigan

ارزش تخمینی بازار: 1.80 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021:1.2 میلیارد دلار

Ray m our & Flan igan یک خرده فروش مبلمان آمریکایی است که در سال 1947 تأسیس شد و محصولاتی مانند سرویس های غذاخوری و اتاق نشیمن ، بخش های مختلف ، صندلی های برجسته ، صندلی های تکیه گاه ، میزهای تلویزیون ، میز ، کابینت و سایر وسایل تزئینی را ارائه می دهد .محصولاتی مانند هنر دیوار ، آینه ، لامپ ، چراغ های آویز ، و لوازم جانبی تخت خواب . این شرکت همچنین دارای بخش کودک و کودک است که محصولاتی برای اتاق خواب ، اتاق بازی ، مبلمان مطالعه و غیره ارائه می دهد . این شرکت در منطقه شمال شرقی فعالیت می کندآمریکا با بیش از 130 فروشگاه .

۱۳. MillerKnoll

ارزش بازار تا در فوریه 2023 حدودا 1.73 میلیارد دلار

MillerKnoll که مقر آن در میشیگان، ایالات متحده است، در تولید و توزیع مبلمان داخلی در سراسر جهان فعالیت دارد. بخش های عملیاتی MillerKnoll عبارتند از قرارداد آمریکا، خرده فروشی جهانی، قرارداد بین المللی، و نول. این شرکت راه حل های مبلمان اداری، مسکونی، آموزشی و بهداشتی را ارائه می دهد. این محصولات از طریق نام‌های تجاری مختلفی مانند Aeron، Mirra، Sayl، Knoll و غیره ارائه می‌شوند. MillerKnoll در مجموع 70 فروشگاه خرده‌فروشی شامل 35 فروشگاه با برند DWR -و ۲۲ فروشگاه Herman Miller و ۷ فروشگاه HAY و ۳ فروشگاه Knoll و ۲ فروشگاه Muuto و 1 فروشگاه چند برندی درشیکاگو را اداره می‌کند.

۱۲. شرکت Arhaus

ارزش بازار در فوریه 2023 حدودا 1.94 میلیارد دلار

Arhaus, Inc. که دفتر مرکزی آن در اوهایو، ایالات متحده آمریکا قرار دارد، یک برند برتر در سبک زندگی و بازار مبلمان منزل است. این شرکت محصولاتی را از دسته بندی های مختلفی ارائه می دهد که شامل مبلمان برای دفتر خانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری می باشد. این شرکت همچنین مبلمان فضای باز و همچنین محصولات نساجی مانند فرش های دست ساز داخلی و خارجی، ملحفه های تخت، بالش و غیره را ارائه می دهد. 71 نمایشگاه سنتی، 58 نمایشگاه با کارکنان طراحی داخلی در خانه، 5 استودیو طراحی و 3 فروشگاه.

۱۱. Rooms To Go

ارزش تخمینی بازار: 3.30 میلیارد دلار
درآمد سالانه 2021 حدودا 2.2 میلیارد دلار
Rooms to Go که در سال 1990 تأسیس شد، مبلمان، دکوراسیون منزل، سرگرمی و سایر محصولات را ارائه می دهد. این شرکت مبلمان را با قیمت پایین تا متوسط و تخفیف ارائه می دهد، هم به عنوان محصولات مستقل و هم به عنوان یک بسته اتاق کامل. Rooms to Go بیش از 250 فروشگاه و 6 مرکز توزیع در بیش از 11 ایالت و منطقه دارد.

۱۰. هلدینگ Harvey Norman

ارزش بازار تا 12 فوریه 2023: 3.56 میلیارد دلار

هاروی نورمن هلدینگ لیمیتد در سال 1962 تأسیس شد، یک خرده‌فروش چندملیتی پیشرو استرالیایی است که طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت بالا را در دسته‌هایی مانند محصولات برق، رایانه، سرگرمی، مبلمان، ملافه، آشپزخانه، کاشی، کفپوش، فرش، و حمام از ژوئن 2022، هاروی نورمن هولدینگ لیمیتد دارای 195 فرنچایز با نام‌های تجاری هاروی نورمن، جویس مین و دامین در استرالیا بود. بخش عمده ای از درآمد این شرکت در استرالیا ایجاد می شود.

۹. Leggett & Platt, Incorporated

ارزش بازار تا 12 فوریه 2023: 4.49 میلیارد دلار

Leggett & Platt یک شرکت آمریکایی است که در سال 1883 تأسیس شد و محصولات و قطعات مهندسی شده برای خانه‌ها و خودروها را طراحی ، تولید و به بازار عرضه می‌کند . بخش های عملیاتی به محصولات تخصصی تقسیم می شوند: کالای خواب، کف‌پوش و مبلمان می باشد. همچنین سبد محصولات این شرکت شامل تخت‌های دارای قابلیت تنظیم، کف‌پوش‌های زیر دراز، پشتیبانی از صندلی‌های خودرو و سیستم‌های زیرزمینی، فوم مخصوص تخت خواب، روکش‌های مات تکمیل‌شده با برچسب خصوصی و قطعات است. برای مبلمان منزل و اداری شامل 15 واحد تجاری و بیش از 130 مرکز تولید در 170 کشور است .

۸. Mattress Firm Inc

ارزش تخمینی بازار: 6.60 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021میلادی: 4.4 میلیارد دلار

شرکت Mattress Firm Inc که در سال 1986 تأسیس شد یک خرده‌فروش همه منظوره(omnichannel) در آمریکا است. این شرکت با بیش از 700 محصول، در زمینه فریم تخت و خواب، تشک، روکش های و محافظ تشک، بالشت، تشک مبل و جعبه فنر تخصص دارد. این شرکت بیش از 2,300 فروشگاه در 49 ایالت آمریکا دارد

۷. Kingfisher plc

ارزش بازار در فوریه 2023 حدودا 6.54 میلیارد دلار

که دفتر مرکزی آن در شهر وست مینستر، انگلستان قرار دارد، یک شرکت خرده فروشی چندملیتی است که محصولات و خدمات مرتبط با بهبود خانه را ارائه می دهد. خط تولید این شرکت شامل لوازم ساختمان، ابزار، اقلام باغ و دکوراسیون منزل می باشد. Kingfisher plc بیش از 1500 فروشگاه در هشت کشور در سراسر اروپا با نام های تجاری Castorama، B&Q، Screwfix، Tradepoint، Koçtaş و Brico Dépôt دارد. این شرکت محصولات خود را از طریق کانال های مختلف از جمله تجارت الکترونیک و فروشگاه های تخصصی در دسترس قرار می دهد.

۶. RH

ارزش بازار تا 12 فوریه 2023: 7.06 میلیارد دلار

شرکت RH که مقر آن در کالیفرنیا، ایالات متحده است، یک خرده فروش لوکس است. خط تولید این شرکت شامل چندین دسته است، از جمله مبلمان، منسوجات، حمام، دکور، نورپردازی، فضای باز و مبلمان کودک و نوجوان. این محصولات از طریق گالری‌ها، کاتالوگ‌ها، کتاب‌های منبع و فروشگاه‌های الکترونیکی مختلف مانند rh.com، rhteen.rh.com، rhmodern.rh.com، waterworks.com و غیره ارائه می‌شوند. از ژانویه 2022 شرکت RH بیش از 100 گالری و فروشگاه. علاوه بر 14 نمایشگاه آبرسانی در سراسر ایالات متحده و بریتانیا را اداره می کند.

۵. Williams-Sonoma

ارزش بازار در فوریه 2023 حدودا 8.25 میلیارد دلار

ویلیامز سونوما که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد، یک شرکت خرده‌فروشی است که در زمینه مبلمان منزل و لوازم آشپزخانه فعالیت دارد. این شرکت طیف متنوعی از محصولات را با نام های تجاری مختلف مانند برند The Williams Sonoma Home و نام تجاری West Elm ارائه می دهد. شرکت ویلیامز سونوما همچنین لوازم جانبی مردانه و زنانه را تحت برند مارک و گراهام ارائه می‌کند. این شرکت در حال ادغام فناوری در محصولات خود و ارائه یک پلت فرم واقعیت افزوده است. ویلیامز سونوما، شرکت بیش از 500 فروشگاه دارد که اکثر آنها در ایالات متحده هستند، در حالی که بقیه در کانادا، استرالیا و بریتانیا قرار دارند.

۴. صنایع مبلمان Ashley 

ارزش تخمینی بازار: 9.45 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021: 6.3 میلیارد دلار

صنایع مبلمان اشلی که دفتر مرکزی آن در ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا قرار دارد، یک خرده فروش مبلمان منزل است. این شرکت در زمینه طراحی و تولید مبلمان و دکورهای مسکونی فعالیت می کند. این محصولات شامل تشک، لوازم حمام و لوازم جانبی، مبلمان اتاق نشیمن، محصولات رختخواب و همچنین مبلمان فضای باز، نورپردازی و دکور می باشد. این شرکت همچنین محصولات مبلمان کودکان و نوجوانان را ارائه می دهد. از طریق شرکای خرده فروشی، صنایع مبلمان اشلی محصولات خود را در 155 کشور ارائه می کند.

۳. شرکت Kohler

ارزش تخمینی بازار: 11.4 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021: 7.6 میلیارد دلار

شرکت کوهلر که دفتر مرکزی آن در ویسکانسین، ایالات متحده است، مبلمان و لوازم خانگی تولید می کند. این شرکت لوازم خانگی، روشنایی، محصولات سرامیکی و مبلمان را برای حمام و آشپزخانه ارائه می دهد. علاوه بر این، این شرکت همچنین طیف وسیعی از محصولات هوشمند از جمله صندلی توالت هوشمند، شیرالات آشپزخانه هوشمند، محصولات حمام هوشمند و غیره را ارائه می‌دهد. محصولات شرکت کوهلر در 49 مکان و ده ها دفتر فروش و کارخانه را دارد.

۲. شرکت Masco 

ارزش بازاردر فوریه 2023 حدودا 12.40 میلیارد دلار

شرکت Masco که مقر آن در میشیگان، ایالات متحده است، یک شرکت تولیدی است که محصولات مختلف ساختمان و بهسازی خانه را تولید و تجاری می‌کند. این شرکت در دو بخش فعالیت می کند: بخش محصولات لوله کشی و بخش محصولات معماری. بخش لوله کشی شامل سخت افزار و لوازم جانبی حمام، لوازم جانبی دوش، استخرهای ورزشی و اجزای سیستم لوله کشی است. محصولات این بخش از طریق برندهای مختلفی مانند DELTA، Peerless، AXOR، KRAUS و غیره به فروش می رسد. بخش محصولات معماری محصولاتی مانند رنگ، پرایمر، محصولات ضد آب، اپلیکاتورها و لوازم جانبی، سخت افزار کابینت و درب، سخت افزار تزئینی برای حمام، وسایل روشنایی داخلی و خارجی و سیستم های LED. این محصولات با نام های تجاری مختلفی از جمله BEHR، KILZ، Elder & Jenks و Franklin Brass به فروش می رسند. شرکت Masco دارای 30 مرکز تولید در آمریکای شمالی و 10 مرکز تولید بین المللی است.

۱. IKEA

ارزش تخمینی بازار: 67.23 میلیارد دلار

درآمد سالانه 2021 حدودا 44.80 میلیارد دلار

IKEA یک شرکت چند ملیتی سوئدی است که در سال 1943 تأسیس شد و عمدتاً مبلمان و محصولات خانگی را تجاری می کند. IKEA در کل 422 فروشگاه در سراسر جهان دارد که 70 درصد آنها در اروپا هستند. این شرکت نزدیک به 9500 محصول را در دسته‌های مختلف ارائه می‌کند، مانند مبلمان، تخت‌خواب‌ها و تشک‌ها، ذخیره‌سازی و سازماندهی، لوازم الکترونیکی خانگی، آشپزخانه و لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه و غذاخوری، حمام، دکوراسیون و بهبود خانه، روشنایی، و منسوجات خانگی. در سال 2021، بزرگترین بازار برای ایکیا آلمان بود که 14.2 درصد از کل فروش آن را به خود اختصاص داد و پس از آن ایالات متحده با سهم 13.4 درصدی در کل فروش قرار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRFA
customer-service-1

پشتیبانی آنلاین و تلفنی

از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ الی ۱۶

پنج شنبه ها ساعت ۸ الی ۱۳